Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
الحالي
المحفوظات
الإعلانات
عن
عن المجلة
طلبات النشر
هيئة التحرير
بيان الخصوصية
عنوان الاتصال
Search
التسجيل
الدخول
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 33 (2022)
Vol. 16 No. 33 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.36302/jir.v16i33
Published:
2022-08-31
المقالات
Emotional thinking among female students of Kindergarten Department (Construction and measure)
أ.د. سعدي جاسم عطيه , أ.م.د. إيمان يونس إبراهيم العبادي
1-18
Algebraic Thinking and Its Relationship to The Inferential Thinking Skills of Second-Grade Intermediate Students
م. د.محمود خورشيد باشا, م.د.سليم عبد المنعم عبد الامير تُرك
19-45
Fast-slow thinking and its relationship to experiential avoidance among students Kindergarten Department
أ.م.د. إيمان يونس إبراهيم العبادي
46-63
The effect of the Perkins and Blythe model on the achievement of Arabic calligraphy among students of the Institute of Fine Arts
أمواج أحمد حسون, أ.د. عطيـة وزة عبود
64-81
أثر برنامج تعليمي محوسب في تنمية بعض المهارات المعرفية لدى أطفال الروضة
خالدة محمود سعيد الملاحمة, أ.د. هناء حسين الفلفلي
82-106
The Effectiveness of the Educational Curriculum in College Students’ Creative Thinking: Longitudinal Comparative Study
م.م. ابتهال أ سمر اعبودي الطائي, ا.م.د. ابراهيم محي ناصر
107-123
امتلاك مدرسين رياضيات المرحلة المتوسطة لمهارات التفكير البصري
احمد يونس حمود, أ.م. بيداء محمد احمد
124-138
The effectiveness of the Treagust model in the intelligence and achievement of first-grade intermediate students in mathematics
م. تغريد خضير حسن
139-170
Psychological differentiation and its relationship to perceived stress among kindergarten teachers
تمارة طلال عبدالله الطائي, أ.م.د. مروج عادل خلف
171-195
Analytical thinking among university teachers
جهينة عبد الله جواد, أ.م.د. زبيدة عباس محمد
196-220
Self-efficacy Among Male and Female Mathematics Teachers in Primary School
مهند فاضل عباس, أ.د. عباس ناجي عبد الامير
221-237
The effect of the strategy of learning for understanding media support on the Acquisition of the Teaching Art Education subject
حيدر علي جار الله, أ.م.د. فراس علي الكناني, أ.م.د. محمد جاسم العبيدي
238-260
Self-Learning and its Relationship to Creative and Critical Thinking among Students of the College of Education for Pure Sciences - Ibn Al-Haytham
أ.م. د. سهلة حسين قلندر
261-283
Cognitive style (organized - intuitive) and its relationship to creativity among university students
أ.م.د. ندى صباح عباس الجنابي
284-311
The mental skills included in the books of the first and second intermediate grades in the light of the Marzano model
رسول رشيد احمد, أ.د. غالب خزعل محمد
312-329
Semantic memory of kindergarten teachers
الباحثة: رؤى جاسم نعمة, أ.م.د ليلى يوسف كريم
330-345
the effect of the SCAMPER strategy on decision-making among fifth grade students in science
الباحثة : زهراء علي لعيبي, أ. م . محمد خليل أبراهيم
346-366
Obstacles to apply creative thinking in the light of Islamic education teachers' views for the sixth grade of primary school
م.د.سـعاد يحيـى علـي
367-390
Thinking styles and their relationship to the cognitive beliefs of kindergarten students
م.د. سعدية موهي وريوش موهي وريوش
391-417
The expansionist theory and its impact on the achievement of students of the Department of Art Education By means of communication
طارق حسين محمود, أ.د حسين محمد علي ساقي, طارق حسين محمود
418-436
Positive refocus strategy and its relationship to patterns of geometric for personality university students .
أ.د رحيم عبد الله الزبيدي, م.م لمياء حطاب رحيم
437-455
The extent to which the topics of geometry and measurement in mathematics for two classes (first and second) Middle stage books match the criteria of the mathematics curriculum document
مريم احمد محي, أ.د. غالب خزعل محمد
456-467
Construction a Training Program Based on the (S.A.M.R) Model for Mathematics teachers and Its Effect on Achievement of Their Students
م.م. مصطفى رعد عبد الرسول السعدي, أ.د. حسن كامل رسن الكناني
468-492
Analyzing the content of the first Primary grade mathematics book according to future thinking skills
أ.م.د غسان رشيد الصيداوي, زهراء صادق شمال
493-509
Organizational citizenship behavior and its relationship to cognitive impression management Kindergarten teachers
نغم خليل ابراهيم, أ. د سعدي جاسم عطية الغريري
531-552
The effect of using the Minitab program on the statistical thinking skill of second: grade intermediate school students
م. م. نور علي مهدي
531-552
The Effect of the Self-questioning Strategy on Developing Innovative Thinking Skills for Second-Grade Intermediate Students in Arabic grammar
أ.م.د. زينة عبد الامير حسن
553-569
Cognitive style endurance - intolerance of ambiguity among the students of the kindergarten department
الدكتورة صبا عبد المنعم
570-585
Acquisition of mathematical concepts among female students of the primary stage
ســـرى يونــس مجيــد, أ. د. غالب خزعل محمد
586-604
Statistical thinking skills included in the first intermediate grade math book
تمارة سعد صالح, أ.د. عباس ناجي عبد الامير
605-619
Beyond the comprehension of the student’s kindergarten department
أ.م.د. إيمان يونس إبراهيم العبادي, دنيا علي وفي الفحام
620-631
Measuring Imaginative Interdependence Among Kindergarten Students
نور الزهراء موسى مراح, أ.م.د. ياسمين طه أبراهيم
632-650